پایگاه اطلاع رسانی مربوطی

ساخت وبلاگ

فراخوان سومین جشنواره عکس کشوری کِرَسم اوز

http://s7.picofile.com/file/8239332268/Evaz_Poster_final_e1455697672344.jpg

جشنواره عکس کرسم اوز جشنواره‌ای مستقل است و کِرَسم در زبان اوزی به معنای شبنم یخ زده‌ی صبحگاهی می‌باشد و سالهاست صبح‌گاهان ، مردم با دیدن درخشندگی و روشنایی کرسم سر شوق می‌آیند .

اوز شهریست در جنوب استان فارس که با توجه به آثار باستانی موجود همچون قنات‌های جنوب شهر و « قلعه پرویزه» قدمت آن به دوران ساسانی یا اوایل دوره اسلامی باز می‌گردد و وجود برکه  «سلفی» نشان از آبادانی آن در دوره تیموری دارد .بنا به منابع تاریخی در اواخر دوره صفویه و اوایل دوران افشار، اوز در منطقه جنوب تاثیرگذار می‌شود. اوزی‌ها که زبان‌شان ادامه زبان فارسی پهلوی است و امروزه به مردمانی اهل فرهنگ شهره‌اند؛ ابتدا صنعتگرانی بوده‌اند که در دوران زندیه و قاجار 16 کارخانه تفنگسازی داشته‌اند و از آن طریق به بازرگانی پرداخته و به مرور زمان بازرگانانی بسیار موفق در جنوب ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌شوند. اوزی‌ها امرزوه علاوه بر یدک کشیدن صفت مردمان اهل فرهنگ و نیک‌اندیش که در ساخت مدرسه، دانشگاه، مراکز بهداشتی درمانی و ... همت‌شان زبانزد می‌باشد، کماکان بازرگانانی موفق هستند.

انجمن غیر دولتی عکاسی اوز فارس، پس از برگزاری دو دوره جشنواره منطقه‌ای عکس با هدف ارتقای سطح عکاسی در بخش اوز و جنوب استان فارس، در سال سوم این جشنواره را در سطح کشوری و با موضوع «خانواده» برگزار مي‌كند تا با مشارکت عکاسان ایران‌زمين، اداي ديني به اين موضوع مهم با زبان عکس صورت بگيرد.

دبیر جشنواره: امین بحرانی

داوران: دکتر مهدی مقیم نژاد ، محسن بایرام نژاد و به آذین کرامتی

حامیان مالی جشنواره: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز، شرکت ققنوس نصر اوز، موزه مردم‌شناسی اوز، شرکت فنی مهندسی کرامتی، شرکت پارس بتون و خيرين فرهنگي: سید محمد انصاری ، عنایت اله نامور

بخش‌های جشنواره:

بخش اصلی با موضوع خانواده

بخش ویژه با موضوع اوز (بزرگداشت استاد دکتر ارفعی)

بخش عکس‌نوشت (بزرگداشت تائب اوزی)

توضیحات بخش‌های جشنواره

1) بخش اصلی:  موضوع خانواده

برای تعریف خانواده نباید از زندگی روزمره خود فاصله بگیریم. خانواده چیزی است که مردم در تعاملات روزمره و مستمر اجتماعی خود آن را مدام تعریف می‌کنند. تعریفی که هم شامل کنش‌گران در زندگی روزمره است و هم تعریف اندیشمندان علوم اجتماعی در مباحث مرتبط با زندگی خانوادگی را در بر می‌گیرد. از این رو جشنواره کشوری کرسم در بخش اصلی با موضوع «خانواده در عکس» بیشتر در صدد است تا به بازنمایی خانواده، انواع گونه‌های آن، شیوه‌های متفاوت زندگی خانوادگی و تعاملات درون آن، سبک‌های زندگی خانوادگی اعم از فراغت، سفر، زندگی روزمره‌ي خانوادگی، انواع روابط در خانواده، آیین‌ها و سنن در زندگی خانوادگی  و سایر حوزه‌های مرتبط با آن بپردازد. این بار لنز دوربین عکاسی به جای نگاه به بیرون و جامعه، زاویه دیدش را عوض کرده است و نگاهی به درون خانه و خانواده دارد. پرداختن به این منظر برای هر دوي عکاسان حرفه‌ای و آماتور ممکن است، چرا که زندگی خانوادگی بخش مهمی از تجربه‌ي زیسته‌ي هر انسانی است.

هر عکاس در این بخش می‌تواند 5 اثر ارسال کند. آثار می‌توانند به صورت تک عکس یا مجموعه عکس (3  تا  7 عکس) باشند.

الزامی است که شرکت کنندگان همراه با مجموعه ارسالی، متن بیانیه را به همراه عکس‌ها، به صورت یک فایل زیپ در سایت جشنواره آپلود نمایند.

جوایز بخش اصلی:  به 3 عكاس برگزيده به‌صورت هم‌سطح مبلغ 12000000 ریال، تندیس جشنواره و لوح سپاس اهدا خواهد شد.در این بخش به هر عکس راه‌یافته جهت چاپ در کتاب جشنواره مبلغ 500000 ریال به‌عنوان حق‌التالیف هر اثر تقدیم می‌گردد.

2) بخش ویژه: موضوع اوز (بزرگداشت استاد دکتر ارفعی - مخصوص عکاسان اهل و یا ساکن بخش اوز)

هر عکاس در این بخش می‌تواند 5 تک عکس ارسال کند.

بخش ویژه با نيت حمایت از عکاسان جوان اوزی و با هدف معرفی منطقه و فرهنگ اوز در جنوب فارس، به این منطقه اختصاص داده شده است و هر عکاس می‌تواند 5 تک عکس با موضوع آبادانی شهر توسط خیرین، آداب و رسوم، فرهنگ، آثار باستانی، طبیعت و پرتره مشاهیر منطقه اوز (شهر اوز و روستاهای تابعه) به جشنواره ارسال نماید. این بخش به احترام دکتر عبدالمجید ارفعی اوزی نامگذاری شده است. ایشان تنها متخصص ایرانی زبان‌های ایلامی و آکدی و از متخصصان انگشت‌شمار این زبان‌ها در جهان و نخستین مترجم متن فرمان کورش بزرگ به فارسی از روی متن اصلی بابلی نو به شمار می‌رود و بسیاری از گل‌نبشته‌های تخت جمشید را نیز بازخوانی و ترجمه کرده‌اند. دکتر ارفعی یکی از موسسان تالار کتیبه‌های موزه ملی ایران نیز می‌باشند .  

جوایز بخش ويژه: جهت تشویق عکاسان جوان منطقه، یک عدد «دوربین دیجیتال نیمه حرفه‌ای» به همراه تندیس جشنواره و لوح سپاس به برگزيده‌ي اين بخش اهدا خواهد شد.  همچنین 3 نفر برگزیده این بخش برنده «گرنت آموزشی»، شامل یک دوره کلاس انجمن عکاسی اوز، خواهند شد.

3)  بخش عکس‌نوشت (بزرگداشت تائب شاعر اوزی)

عکس‌نوشت شکلی از همراهی عکس و متن یا شعر است و در آن عکس به عنوان منبع الهام نویسنده یا شاعر بوده، زبان درون عکس، پشت عکس و ذهنیت نویسنده یا شاعر منجر به اثری با هویت مستقل می‌شود. عکس‌نوشت‌ها می‌توانند به زبان اوزی باشد یا به زبان فارسی. عکس‌هایی که شرکت‌کنندگان می‌توانند به همراه نوشته یا شعر خود از آن استفاده کنند در سایت جشنواره آپلود شده و به آدرس   Evazphoto.ir               

هیات داوران بخش عکس‌نوشت:  سیلوانا سلمانپور (شاعر اوزی ساکن دبی)، عنایت اله نامور (نویسنده دیوان تائب اوزی از دبی)، فروغ هاشمی (شاعراوزی)، هادی صدیقی (نویسنده اوزی ساکن تهران)، صادق رحمانی (شاعر اهل گراش و مدیر رادیو فرهنگ)، عبداله وحدانی (مدرس ادبیات از اوز) و عبدالرضا مفتوحی (شاعرلاری)

جوایز بخش عکس‌نوشت: در این بخش به 7 عکس‌نوشت به انتخاب 7 داور  به‌شکل هم‌‌سطح مبلغ 1000000 ریال جایزه نقدی و لوح سپاس جشنواره اهدا می‌شود.

در بخش عکس‌نوشت شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر بر روی سه عکس، متن روایی یا شعر خود را (به زبان اوزی یا فارسی) که حداکثر سیصد کلمه باشد، به نگارش درآورند؛ سپس متن خود را در فضای مشخص‌شده در سایت جشنواره کپی و بارگزاری نموده و عکس مورد نظر را نیز در همان قسمت انتخاب و الصاق کنند.

آیین نامه:

1. شرکت در جشنواره برای عموم هنرمندان در گروه‌های سنی مختلف و کلیه عکاسان اعم از حرفه‌ای و آماتور آزاد است ولی بخش اوز مخصوص عکاسان اهل و یا ساکن بخش اوز می‌باشد .

2.علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در سایت جشنواره به آدرس  evazphoto.ir  ارسال نمایند.

3. شرکت در مسابقه و ارسال عکس به معنای اعلام موافقت با تمامی مقررات مسابقه می‌باشد و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی‌نشده به عهده برگزارکننده مسابقه است.

4. عکس‌های ارسالی نباید دارای امضا، نشان، پاسپارتو، حاشیه، قاب، لوگو و هرگونه نشانه تصویری باشد.

5. ارسال اثر و شرکت در مسابقه به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس‌هاست و در صورت اثبات خلاف آن در هر مرحله، عکس ارسالی حذف شده و عواقب حقوقی آن متوجه ارسال‌کننده خواهد بود.

6.عکس‌های ارسالی می‌توانند شامل همه‌ي ژانرهای عکاسی باشند و ویرایش نرم‌افزاری و چیدمان در زمان عکاسی مجاز است. عکس‌ها می‌توانند فتومونتاژ و ترکیبی باشند یا مستند؛ با موبایل یا دوربین ثبت شده باشد . هرچند اثر ارسالی نباید از حالت عکس خارج شود.

7. برگزارکننده حق استفاده از عکس‌های پذیرفته‌شده را با ذکر نام عکاس در نشریات، مطبوعات و سایت‌هاي اینترنتی‌ برای خود محفوظ نگه می‌دارد و چنانكه درآمدي از اين طريق حاصل شود، سهم عكاس نيز پرداخت خواهد شد.

8.به دلیل ایجاد رقابت و پویایی در میان عکاسان از پذیرش آثار برتر جشنواره‌های مختلف در این جشنواره معذور می‌باشیم.

9-عکس‌های ارسالی می‌توانند رنگی یا مونوکروم باشند. فرمت عکس‌های ارسالی باید  پی جی)   و سایز عکس‌ها 1500 پیکسل (در ضلع بزرگ عكس) باشد. حجم هر فایل ارسالی نباید بیشتر از 1 مگابایت باشد. در صورت ارسال عکس‌ها در سایزي مغایر با اندازه‌ي اعلام شده، سایت به‌صورت خودکار سایز عکس‌ها را تغيير مي‌دهد و مسولیت افت کیفیت عکس‌ها متوجه جشنواره نخواهد بود.

10 – الزامی است که شرکت کنندگان همراه با مجموعه ارسالی (شامل 3 تا 7 عکس) متن استیتمنت خود را به همراه عکس‌ها، به صورت یک فایل زیپ  در سایت جشنواره آپلود نمایند.

11- .آثار از طریق ویدئو پروجکشن برای داوران نمایش داده خواهد شد و نهایت دقت در کالیبراسیون نمایش تصویر صورت خواهد گرفت.

12. پس از داوری آثار و در صورت راهیابی اثر به بخش‌هاي اصلی و ویژه، سايز بزرگ عکس جهت ارائه در نمایشگاه و چاپ کتاب از عکاس مطالبه می‌شود و بدیهی است عدم تحویل سايز مناسب در مهلت مقرر، منجر به حذف عکس از جشنواره و کتاب و عدم تعلق حق‌التألیف خواهد شد.

13. ارسال عکس‌های آنالوگ به شرط اسکن‌شدن و ارسال طبق قوانین ذکر شده بلامانع است.

14. عکاسان باید آثار خود را حداکثر تا ساعت 23:59 روز پنج شنبه 20 اسفند ۱۳۹۴ از طریق سایت جشنواره بارگذاری نمایند و نظر به زمان‌بندي مشخص جشنواره، این زمان به‌هیچ‌عنوان تمدید نخواهد شد.

گاه‌شمارجشنواره:

فراخوان: 28  بهمن 1394

مهلت ارسال آثار : ساعت 23:59 روز 20 اسفند ۱۳۹۴ (‌این زمان به هیچ وجه تمدید نمی‌شود)

داوری آثار:  هفته آخر اسفندماه 1394

اعلام اسامی برگزیدگان: هفته آخر اسفندماه 1394

اختتامیه و اهدای جوایز برتر: 7 فروردین 1395 همزمان با «روز اوز»

عوامل جشنواره:

رئیس ستاد جشنواره:  فروغ هاشمی (رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز و عضو هیات مدیره انجمن عکاسی اوز)

مدیر اجرایی: طاها قاضی‌زاده

روابط عمومی: فریبا جوکار

مسول سایت: سینا شمسی

مسول دبیرخانه: مرجان کامیاب

اعضای دبیرخانه: عامر باغی، محمد رحیمی، محمد قاسم نژاد و جعفر کمالی

پوستر: سعید مزینانی

آدرس دبیرخانه:  شهر اوز – خیابان طاهری – جنب برکه تاریخی ملامحمد– خانه فرهنگ اوز

شماره تماس :  09364262693 و 09364261355

 راه‌های  ارتباط با جشنواره:

Telegram.me/Kerasm3_Festival

 

Instagram.com/Kerasm3_Festival

« جشنواره مستقل عکس کَِرسم اوز » پس از دوسال برگزاری به صورت منطقه ای امسال بصورت کشوری برگزار می شود .

دکتر مهدی مقیم نژاد ، محسن بایرام نژاد و به آذین کرامتی داورران جشنواره هستند .

به گفته امین بحرانی ، دبیر جشنواره ، مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ، روز چهارشنبه 28 بهمن 1394 ، برگزار شد  . بخشهای جشنواره شامل 1- خانواده 2- شهر اِوَز  3- عکسنوشت می باشد و عکاسان تا پایان روز 20 اسفند 1394 می توانند آثار خود را از طریق سایت evazphoto.ir    ارسال نمایند .

جلسه داوری آثار در هفته آخر اسفند ماه 1394 و مراسم اختتامیه در روز 7 فروردین 1395 ، همزمان با « روز شهر اوز »   برگزار می شود .

خبرمربوط به نشست ها و کارگاه های جشنواره متعاقبا از « سایت عکاسی »  اعلام خواهد شد .

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 321 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 7:27

http://s7.picofile.com/file/8239332268/Evaz_Poster_final_e1455697672344.jpg

امروز چهارشنبه 28 بهمن ماه 1394 از پوستر جشنواره کشور عکس کِرَسم با حضور مسئولین  بخش و شهرستان , هنرمندان ,مردم فرهنگ دوست و اهالی رسانه  در موزه مردم شناسی اوز رونمایی شد.

http://s7.picofile.com/file/8239327984/kerasm_3_.jpg

http://s7.picofile.com/file/8239327950/kerasm_2_.jpg

برگزاری این مراسم با تلاوت قران کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید .در ادامه امین بحرانی  مجری برنامه توضیحاتی در خصوص جشنواره کشوری عکس اوز ارائه نمود.وی گفت با توجه به اینکه اوز شهری فرهنگی است و با تلاش خیرین و هنرمندان توانسته به این موفقیت دست یافته است که این جشنواره در این شهر برگزار شود .

http://s6.picofile.com/file/8239328050/kerasm_6_.jpg

وی همچنین افزود موضوع جشنواره عکس در 3 بخش می باشد که فراخوان آن بزودی اعلان خواهد شد  که علاقمندان می توانند جهت اطلاعات بیشتر در این خصوص  به وبسایت http://evazphoto.ir/  مراجعه نمایند . مهلت ارسال آثار تا 20 اسفند ماه 1394 و اختتامیه آن در 7 فرودین 1395 مصادف با جشن روز اوز خواهد بود. امین بحرانی – دبیر جشنواره -  از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز, موزه مردم شناسی اوز , منصور فقیهی نژاد ,عنایت اله نامور , شرکت ققنوص نصر اوز  ,دفتر فنی مهندسی کرامتی , شرکت پارس بتون , سید محمد انصاری ( گلاری ) که در برگزاری این  جشنواره همکاری دارند تشکر  نمود.

http://s6.picofile.com/file/8239328018/kerasm_4_.jpg

آتش فراز بخشدار اوز نیز از همه کسانی که در این امر مهم همکاری دارند بخصوص از فروغ هاشمی رئیس ستاد برگزاری جشنواره و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز و امین بحرانی دبیر جشنواره تقدیر نمود. فروغ هاشمی , شمس الدین جام گوهری   و فریبا جوکار مسئول روابط عمومی دبیرخانه جشنواره کشوری عکس کرسم  نیز در ادامه در سخنانی کوتاه  از همراهی مسئولین استانی (دکتر مریدی  مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ) و منطقه ای  و خیرین که در  برپایی این جشنواره همکاری و حمایت می نمایند سپاسگزاری نمودند.لازم به ذکر است انجمن عکاسی اوز سومین جشنواره عکس کرسم در حالی برگزار می نماید که نام و آوازه انجمن عکاسی اوز شهرتی جهانی پیدا کرده است و طی این مدت عکاسان آن توانسته اند مقامهای ارزشمند جهانی و کشوری را بدست آورند.

http://s6.picofile.com/file/8239328042/kerasm_5_.jpg

گروه موسیقی موزه مردم شناسی و مجتبی نجم الدینی نیز در این برنامه قطعات زیبای موسیقی اجرا نمودند.

http://s7.picofile.com/file/8239328076/kerasm_7_.jpg

در پایان با حضور مسئولین از پوستر سومین جشنواره عکس کِرَسم رونمایی شد.

 http://s6.picofile.com/file/8239328118/kerasm_10_.jpg

http://s7.picofile.com/file/8239328150/kerasm_11_.jpg

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 282 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 21:00

دوستان عزیز در این وبلاگ سعی داریم كَهنه اوز را بهتر معرفی نمائیم و اخبار منطقه اوز را به بهترین شکل ممکن پوشش دهیم . لطفاَ با نظرات خود ما را در این زمینه یاری فرمائید. با تشکر

ایمیل نویسندگان:

مصطفی رضایی :

[email protected]

___×××___

مرتضی اسماعیلی :

[email protected]
[email protected]

___×××___

عارف حاجی پور :

[email protected]

___×××___

شماره واتس آپ ما (whatsapp ) :

مصطفی رضایی ۰۹۳۷۳۷۴۵۰۱۱

مرتضی اسماعیلی 09174738767

عارف حاجی پور ۰۹۳۷۰۸۷۴۹۲۲

------------------------------------

کانال ارتباطی ما در تلگرام :

https://telegram.me/marbooti

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 333 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 11:27

http://s7.picofile.com/file/8239215376/kerasm_94_95.jpg


پس از دوسال برگزاری موفقیت آمیز جشنواره عکس کرسم اوز ، امسال این جشنواره لقب کشوری ، که افتخاری برای مردم فرهنگ دوست اوز می باشد ،  را به خود اختصاص داد .
بر همین اساس ساعت 10 صبح چهارشنبه مورخ 28 بهمن ماه 1394 ، مراسم رونمایی از پوستر جشنواره کشوری کرسم ، با حضور مسولین و هنرمندان و مردم هنردوست شهر اوز ، در محل موزه مردم شناسی ، واقع در خیابان ملت ، کوچه 5  برگزار خواهد شد . " دبیرخانه جشنواره کشوری کرسم اوز "

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 271 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 3:56

آموزش جامع قانون مطبوعات در شیراز

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خبرداد:

آموزش جامع قانون مطبوعات در شیراز

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، از برگزاری اولین دوره آموزش جامع و جزء به جزء قانون مطبوعات در محل دادگستری استان فارس، خبر داد.

به  گزارش خبرگزاری برنا فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، صابر سهرابی با اعلام اینکه، اولین دوره آموزش جامع و جزء به جزء قانون مطبوعات در محل دادگستری استان فارس با حضور اصحاب رسانه استان فارس برگزار می شود، اظهار داشت: این دوره آموزشی جهت بالا بردن سطح آگاهی و دانش مدیران مسئول و صاحبان امتیاز رسانه های استان فارس است.

وی افزود: کارگاه یاد شده برای روزنامه ها، هفته نامه ها، دوهفته نامه ها، ماهنامه ها، پایگاههای خبری،  و خبرگزاریها است که با همکاری معاونت آموزشی دادگستری کل استان فارس درتاریخ 29بهمن از ساعت ٨ صبح الی ١٣ بعد از ظهر در سالن همایش شهید قدوسی دادگستری استان برگزار می شود.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان داشت: آموزش این دوره توسط دکتر نیکنام از اساتید دانشگاهی دادگستری استان فارس انجام می شود و در پایان این دوره به کلیه شرکت کنندگان گواهی دوره آموزشی تعلق خواهد گرفت که از کلیه همکاران مطبوعاتی دعوت می شود تا در این دوره آموزشی شرکت کنند. سهرابی ابراز داشت:از آنجا که رسالت رسانه نقد آگاهانه و سازنده در راستای ارتقاء سطح آگاهی جامعه و اطلاع رسانی صحیح می باشد و عدم اطلاع برخی اصحاب رسانه و یا عموم منجر به برداشت های متعارضی در خصوص عناوین مختلف مجرمانه ازجمله تشویش اذهان عمومی ویا نشر اکاذیب می گردد لذا ضروری است اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاع رسانی با آگاهی و وقوف کامل از حقوق خود ضمن رعایت حقوق اشخاص وجامعه به درستی به رسالت خود عمل کنند.

وی گفت: دادگستری استان فارس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی حمایت از حقوق مطبوعات قصد دارند با اجرای این دوره آموزشی ضمن ایجاد زمینه آشنایی اصحاب رسانه با حقوق مطبوعات از طرح شکایات متعدد نسبت به مطبوعات نیز پیشگیری انجام شود.

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 275 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 3:56

http://s7.picofile.com/file/8239240700/monazere_2.jpg

به همت نشریه صحبت نو اولین مناظره انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کاندیداتورهای لارستان , گراش و خنج در ساعت 19 مورخه 30 بهمن ماه  1394 در سالن خان سرای اوز برگزار خواهد شد.

http://s6.picofile.com/file/8239240676/monazere_1.jpg

برنامه مناظره صحبت نو با نامزدهای انتخاباتی لارستان گراش و خنج بدین شرح می باشد :
برنامه نامزدهای مناظره در دو بخش  5دقیقه ای برگزار خواهد شد که در 5 دقیقه اول نامزد به معرفی خود و اهداف خود می پردازد و در بخش دوم نامزدها به پرسش کارشناسان  پاسخ می دهند.

علاقه مندان جهت شرکت در مناظره  و رزرو جا تا ساعت 13 پنجشنبه 29 بهمن با دفتر هفته نامه صحبت نو اوز تماس حاصل نمایند . 09332445633  - 07152514957

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 284 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 3:56

 http://s7.picofile.com/file/8239146526/hooshang_mohammadi.jpg

به گزارش شورای اسلامی بخش اوز - ابراهیم فیروزی - دوشنبه 26 بهمن ماه 1394  با پیگیری دکتر جعفر پور نماینده مردم شهرستانهای لار , گراش و خنج , نجیب زاده فرماندار لارستان , آتش فراز بخش دار اوز و شورای بخش  , هوشنگ محمدی مدیر کل شرکت گاز استان فارس از روستاهای بخش اوز ( کهنه - شهرک توحید - قلات - اسلام آباد - گلار - کوره - هود - بیدشهر و هیرم ) بازدید نمودند .هدف از این بازدید اجرای طرح گازرسانی به روستاهای مذکور ذکر شده که دستور آن از طرف شرکت گاز استان صادر شده است که بزودی اجرایی  و نقشه کشی آن آغاز خواهد شد.ابراهیم فیروزی همچنین اضافه نمود که با پیگیری اداره آبفای فارس ( مهندس بوستانی ) و شهرستان لار , آتش فراز بخشدار  اوز و نماینده هیات امنای آب کهنه و شهرک توحید ( ابراهیم فیروزی  ) 800 میلیون تومان برای پروژه آب برکه گلشا اختصاص و به تصویب رسیده است.

http://s6.picofile.com/file/8239145576/ebrahim_firouzi.jpg

ابراهیم فیروزی در خصوص آسفالت گردنه به شهر اوز نیز  خبر از اتمام کار امروز سه شنبه 27 بهمن ماه 1394 داد که این پروژه با همکاری مهندس باقری فرد مدیر کل اداره راه و شهر سازی ,نجیب زاده  فرماندار لارستان , آتش فراز بخشدار اوز , شورای اسلامی بخش و  اداره راه و شهرسازی اوز صورت گرفته است.

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 286 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 16:42

در راستای طرح تحول سلامت دهان و دندان روز چهارشنبه مورخه 21 / 11 / 94 آقای دکتر احراری به همراه پرسنل مرکز بهداشت کهنه ، برای معاینات دهان و دندان به مدرسه مراجعه نمودند و موارد پوسیدگی و مشکلات را شناسایی نمودند.


این طرح کشوری در 20000 مدرسه شهری و 40000مدرسه روستایی اجرا می گرددو 7میلیون و 700 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی را پوشش می دهد .


لازم به ذکر است که در این بخش ، مرحله اول فلورایدتراپی (فلوراید درمانی) جهت ثبت در سیستم کشوری انجام می گیرد .


فلورایدتراپی چیست ؟

فلوراید ماده ای است که باعث پیشگیری از پوسیدگی دندان میشود . بهترین راه رسیدن فلوراید کافی به بدن ، نوشیدن آب حاوی فلوراید است . اما از آنجا که در کشور ما امکان تنظیم میزان دقیق فلوراید آب وجود ندارد اکثر نواحی فاقد میزان مناسب فلوراید هستند. در اکثر نقاط تهران میزان فلوراید آب پایین است و کودکان این ناحیه مستعد پوسیدگی دندان هستند.

در این نواحی بهترین راه ، استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید است . مسواک زدن تا سن 6 سالگی بر عهده والدین است . از سن سه سالگی به بالا ، بعد از اینکه پدر یا مادر دندانهای کودک را تمیز کرد مسواک به دست کودک داده می شود تا تمرینی برای آینده باشد. بهتر است بعد از مسواک زدن کف دهان را خارج کنیم و بلافاصله آب در دهان نگیریم تا فلوراید خمیر دندان فرصت کافی برای جذب داشته باشد. بعد از نیم ساعت میتوان دهان را شست.

روزی دو بار مسواک زدن (شب قبل از خواب و صبح بعد از صبحانه )  استفاده بسیار کم از مواد قندی ( شیرینی ، شکلات ، بیسکویت و ....) و مراجعه مرتب به دندانپزشک (سالی دو بار ) سلامت دندانهای کودک شما را تضمین می کند .

در بعضی موارد ، دندانپزشک ترجیح می دهد فلوراید موضعی با غلظت بالا را به دندانهای کودک برساند .

این کار حدود 10 دقیقه طول می کشد. و نیاز به بیحسی موضعی ( تزریق آمپول ) ندارد.

 

مراحل انجام کار به قرار زیر است

1-   ابتدا سطح کلیه دندانها با برس مخصوص تمیز می شود ( چیزی شبیه مسواک برقی )

2-  سطح  تمام دندانها به ژل فلوراید آغشته می شود ( گاهی اوقات یکطرف هر دو فک در یک مرحله و نیم دیگر در مرحله بعد به ژل آغشته می شود)

3- ژل فلوراید حدود 4 دقیقه در مجاورت دندان قرار می گیرد.

4-  در تمام مراحل پشت کودک حالت عمودی داشته سر کمی به سمت جلو خم می شود و ساکشن ( بزاق کِش ) در دهان کودک قرار میگیرد تا از بلع فلوراید ممانعت به عمل آید .

5-  پس از گذشت 4 دقیقه اضافات ژل با گاز استریل یا پنبه برداشته می شود. در این مرحله کودک آب دهان خود را بطور کامل خارج می کند.

6-  کودک نباید بعد از فلوراید تراپی دهانش را بشوید و تا نیم ساعت باید از خوردن و آشامیدن اجتناب کند. و  طی این مدت در صورت جمع شدن بزاق در دهان ، آنرا خارج کند.

7-  انجام فلوراید تراپی با صلاحدید دندانپزشک و انجام آن بصورت دوره ای (هر 6 ماه یکبار ) بین 30 تا60 درصد باعث کاهش  پوسیدگی می شود.

8- فلوراید تراپی هم برای دندانهای شیری و هم برای دندانهای دایمی قابل انجام است ولی بیشتر در 6 سالگی همزمان با رویش اولین دندان دایمی انجام می شود.

بعد از معاینه دندان های 127دانش آموزپایه اول تا ششم مشخص شد که فقط دندان های 4 نفر سالم است !
در پایان کار آقای دکتر احراری در خصوص اهمیت دندان های شیری ، طریقه درست مسواک زدن و نخ کشی دندان ها نکاتی را یادآوری نمودند .

 

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 433 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 14:50

http://s7.picofile.com/file/8238976134/mosabeghat_tennis_1_.jpg

امروز 26 بهمن ماه 1394 به همت هیات تنیس روی میز اوز یک دوره مسابقات تنیس روی میز بین دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی و راهنمایی بخش با شرکت 15 بازیکن در سالن تنیس اوز به صورت دوحذفی برگزار شد که در مقطع  ابتدایی  راحیل جعفری از روستای کهنه  به مقام اول,  انفال صالح و شیدا حمیدی از اوز به ترتیب به مقامهای دوم و سوم دست یافتند.

http://s7.picofile.com/file/8238976150/mosabeghat_tennis_2_.jpg

راحیل جعفری مقام اول در مقطع ابتدایی

در مقطع راهنمایی مهدیس مولوی از اوز نیز به مقام اول رسید. .داوری این مسابقات به عهده بی بی فاطمه هاشمی و خانم گودرزی بود.

http://s7.picofile.com/file/8238979468/mosabeghate_tennis_3.jpg

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 335 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 17:06

گروه فرهنگی هنری صحنه اوز :همیشه در هنگام صحبت هنرمندان با همدیگر و گفتمان تاتری , در می یابیم که تاتر به زندگی تشبیه شده است چون خلق بسیاری از حالات زندگی روزمره در قالب تاتر و بصورت زنده نشان داده خواهد شد, و برای همین است که اگر بازیگر دست از پا خطا کند و بدل تماشاگر ننشیند , به واقع انگار در زندگی در همان مقطع زمانی شکست خورده است. اما...

گروه هنری صحنه در 5 روز ( 3 روز روستای کهنه و 2 روز روستای کوره ) , با نمایش گرگم و گله می برم اجرا داشت.

هر چه بخاطرم می آورم تاکنون هیچ گروهی حداقل در لارستان , اجرای تاتری را به روستاها نبرده است... شاید به دلیل رفت و آمد و حمل دکور از این جا به آن جا که خود قطعا سختی کار خود را دارد بدون شک.

اما ما در اولین سال حضور دوباره گروه نمایشی خود این مهم را با هر سختی بود انجام دادیم و بابت آن از عارف حاجی پور , دوست و یار صمیمی مان در روستای کهنه سپاسگزاریم که جرقه آن را ابتدا روشن نمود و دانش آموزان کلاس خود را به اوز آورد جهت تماشای تاتر و ما هم به نوعی برای تشکر و تقدیر خود از این دانش آموزان , مقابله به مثل نمودیم.

اما ماجرا به همین مقدار ختم نخواهد شد....

شور و شوق عجیبی که در این 5 روز اجرا مشاهده نمودیم و خیل تماشاگرانی که به صف ایستاده بودند (روزی 140 نفر از تاتر ما بازدید کردند) , ما را بر آن داشت تا این چند خط رابنویسیم:

روستای کهنه و کوره که ما در آن اجرا داشتیم , دارای سالن خوب و شیک با گنجایش 140 و 180 نفر می باشد که اولی در دبیرستان سلحشور کهنه و دومی در دبستان شهید آیت کوره واقع شده است.

اما این سالن ها که توسط خیرین , عالی ساخته شده است و حتی در سالن کهنه صندلی های بسیار استاندارد هم وجود داشت , از لحاظ نور و صدای سن و تجهیزات اجرای یک نمایش , در حد متوسط قرار دارد و بسیاری از موانع اجرا را همین موارد برای ما نیز ایجاد نمود.

بنابراین در این برهه از زمان و توجه بیش از پیش لارستان به تاتر و بیدار شدن اغلب گروه های نمایشی از خواب غفلت , بایستی به این سالن ها و نهادینه نمودن تاتر و نمایش , بویژه در بین کودکان و نوجوانان , توجه زیاد و عالی داشت زیرا همین عزیزان در آینده , جامعه ما را خواهند ساخت.

موانع پیش روی گروه های تاتری جهت اجرا در روستا ها بایستی برداشته شود و تعامل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با آموزش و پرورش , بایستی بیش از این ها باشد. ( جهت اجرای تاتر در روستای کوره از هفت خوان رستم گذشتیم , هماهنگی با دبستان و حراست آموزش و پرورش تا نامه هماهنگی دهیار و شورا ... گرچه طالبی مدیر دبستان شهید ایت کوره و آموزش و پرورش اوز سریعا هماهنگی ها را انجام دادند که از انها سپاسگزاریم , اما واقعا بجاست و قتی نمایشی از اداره فرهنگ و ارشاد مجوز رسمی دارد و برای اجرا در روستاها , زحمت رفت و آمد , حمل دکور و وسایل را بجان می خرد , این گونه مشکلات به حداقل برسد. )

به هر روی اداره آموزش و پرورش منطقه اوز و شخص رضایی , ریاست این اداره , که دیدی باز و اندیشه ای شگرف در امور فرهنگی دارد و این مهم از کیفیت کارش , به وضوح نمایان است , و همچنین خانم هاشمی ریاست خستگی ناپذیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز , بایستی طی جلساتی با گروه های نمایشی اوز و انجمن نمایش اوز , سرمایه گذاری دقیق تری بر روی این هنر ناب در اوز و بویژه در روستا های بخش اوز انجام دهند , زیرا در این برهه زمانی تاتر برای روستاها , تعبیری از زندگی نیست , تاتر برای آنها قطعا یک نیاز است و بس. این را بوضوح می شد از استقبال کودکان و نوجوانان و همصدا شدن آنها با بازیگران در حین اجرا لمس کرد.

 http://s6.picofile.com/file/8238643692/sahneh1.jpg

http://s7.picofile.com/file/8238643718/sahneh2.jpg

http://s6.picofile.com/file/8238643768/sahneh4.jpg

http://s7.picofile.com/file/8238643792/sahneh5.jpg

http://s7.picofile.com/file/8238643800/sahneh6.jpg

http://s7.picofile.com/file/8238643834/sahneh7.jpg

برای ما این اجرا در این دو روستا خاطره شد , خاطره ای بیاد ماندنی.

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 310 تاريخ : شنبه 24 بهمن 1394 ساعت: 19:08

http://s6.picofile.com/file/8238631892/sharif_amini_1_.jpg

در مورخه 22 بهمن ماه 1394 مسابقات پرس سینه قهرمانی استان فارس در شهر شیراز با حضور 73 ورزشکار از شهرستانهای این استان برگزار شد.  شریف امینی ورزشکار اوزی از باشگاه پرورش اندام اکسیژن توانست در این مسابقات به مقام قهرمانی  برسد و  مدال طلا  را بدست آورد  و به مسابقات کشوری که 18 اسفند ماه در ایلام برگزار می شود راه پیدا کند.

http://s7.picofile.com/file/8238631968/sharif_amini_2_.jpg

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 303 تاريخ : شنبه 24 بهمن 1394 ساعت: 17:56

پایگاه اطلاع رسانی فیشور : به همت برادران و خواهران هنرمند فیشوری و با همکاری خانه ی فرهنگ فیشور ، نمایشگاهی تحت عنوان هنرهای دستی، جمعه بیست و سوم بهمن ماه با حضور اعضاء شورای اسلامی و معتمدین محلی، رئیس موزه مردم شناسی اوز، رئیس خانه فرهنگ اوز و جمعی از مردم فیشور و شهرها و روستاهای همجوار در سالن اجتماعات اندیشه مجتمع فرهنگی فاطمه محمد اسماعیل فیشور افتتاح گردید.

رئیس خانه ی فرهنگ فیشور با اعلام این خبر افزود، نمایشگاه هنرهای دستی به همت ناصر آذربرزین و با همکاری خواهران هنرمند فیشوری با دارا بودن یازده غرفه در زمینه های کیف چرمی، کار با صدف، نمدسازی، بافتنی، لباسهای محلی و عروسک سازی  از بیست و سوم بهمن ماه هر روز از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 20 به مدت یک هفته پذیرای علاقمندان خواهد بود.

در ادامه ی این مراسم احمد خضری سردبیر سابق نشریه ی عصر اوز طی سخنانی ضمن تشویق و تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه، فعالیت هنرمندان فیشوری را ستودنی دانست و ابراز امیدواری کرد با بسترسازی مناسب و حمایت مسئولین روز به روز شاهد پیشرفت هنرمندان فیشور و منطقه ی اوز باشیم.

خانه فرهنگ فیشور از بدو افتتاح تاکنون فعالیتهای چشمگیری را داشته که نشان از تلاش دست اندرکاران این امر را می رساند و جای تقدیر دارد.به امید اینکه همه ی روستاهای بخش اوز در عرصه فرهنگی شاهد شکوفایی اشان باشیم.

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 287 تاريخ : شنبه 24 بهمن 1394 ساعت: 17:56

   به گزارش تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش منطقه اوز مسابقات تنیس روی میز دانش آموزان بخش اوز با همکاری اداره آموزش و پرورش اوز و هیئت تنیس روي ميز بخش اوز با شرکت دانش آموزان سه مقطع ابتدایی ، متوسطه اول و دوم در سالن اختصاصي تنیس روی میز اوز در سه شنبه 20 بهمن ماه 94 برگزار گردید.

این مسابقه به مناسبت دهه پرفروغ فجر در حضور برخی از مسئولین هئیت جدید تنیس روی میز بخش اوز عارف مولوی و نعمت اله فیروزی با هدف استعدادیابی این ورزش مفرح و جذاب و ایجاد رقابتی سالم بین دانش آموزان در هیاهوی سرگرمی های مجازی با موفقیت به انجام رسید.

نتایج این مسابقه در 3 مقطع به شرح زیر می باشد:

مقطع ابتدایی
 مقام اول :مانی رفیعی مدرسه آیت کوره
 مقام دوم :آرشام افژولی مدرسه غیرانتفاعی زارع 
  مقام سوم مشترک: امیرحسین لطفی مدرسه شمسی زاده ومیلادخادم مدرسه غیرانتفاعی زارع  

مقطع متوسطه اول
مقام اول : آرش تابعی مدرسه بهروزیان  
مقام دوم : محمد جنیدی مدرسه محمودزاده
مقام سوم :محبوب رحمانی مدرسه محمود زاده


مقطع متوسطه دوم    
مقام اول : محمد امین آتش فراز هنرستان رافعی
مقام دوم : صادق وطن خواه دبیرستان خاتم النبیاء کهنه
مقام سوم : علی فتحی هنرستان رافعی

 در مراسم اختتامیه در حضور مسئولین اداره آموزش و پرورش اوز و هیئت تنیس روی میز بخش اوز به نفرات برتر جوایزی اهدا گردید.

وبلاگ مربوطی به این دانش آموزان ورزشکار به ویژه صادق وطن خواه تبریک عرض نموده و امیدواریم در آینده ی نزدیک از این ورزشکاران در زمینه تنیس روی میز بیشتر بشنویم.

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 361 تاريخ : جمعه 23 بهمن 1394 ساعت: 19:23

پایگاه خبری تحلیلی صحبت : به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛درهشتمین روز از دهه مبارک فجر،چند طرح عمرانی، آموزشی و خدماتی، با حضور علی اکبر نجیب زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان،اکبری قائم مقام دانشگاه پیام نور کشور،دکتر قرائتی رییس دانشگاه پیام نور فارس،موسوی اصل قائم مقام مدیر عامل شرکت آبفا روستایی فارس،محمد حسین آتش فراز بخشدار اوز،ائمه جمعه و جماعات،شهردار و شورای اسلامی شهر، بخش و روستا،تعدادی از مسؤلین ادارات شهرستان و بخش و قشرهای مختلف مردم با اعتباری افزون بر 110 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی ،خیرین و بخش خصوصی دربخش اوز افتتاح و یا ساخت آنها آغاز شد.

واحد تولیدی انواع مخازن پلاستیکی (پلی اتیلنی) و قطعات پلیمری در شرکت لارین برکه پلاست واقع در شهرک صنعتی اوز در زمینی به مساحت 20700 متر مربع و زیربنای 2200 متر مربع با 3000 تن ظرفیت اسمی تولید در سال با اشتغال زایی برای 53 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم با هزینه ای بالغ بر 45 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی،دبستان زمین پیمای اوز در زمینی به مساحت 1700 متر مربع با زیربنای 620متر مربع با هزینه ای بالغ بر 6 میلیارد و 500 میلیون ریال (دولتی) ،خوابگاه شماره 3 دانشگاه پیام نور اوز با زیربنای 2000 متر مربع با ظرفیت 240 نفر با هزینه ای بالغ بر 23 میلیارد ریال توسط خیر آقای غلامعلی اسفند نیا،سالن ورزشی شماره 2 دانشگاه پیام نور با زیربنای 1200 متر مربع با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال با مشارکت خیرین و دانشگاه،آموزشگاه متوسطه اول دخترانه ام البنین روستای کهنه در زمینی به مساحت 2000 متر مربع با زیربنای 410 متر مربع با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال توسط خیر برادران خوشبخت و بهره برداری از فاز اول پروژه آبرسانی مجتمع کهنه شامل حفاری چاه آهکی به عمق 320 متر،حفر کانال و لوله گذاری به طول 5/5 کیلومتر،برق رسانی به طول 5/5 کیلومتر،همراه با احداث مخزن فشار شکن بتنی 20 متر مکعبی و احداث جاده سرویس و تعریض جاده به طول 5 کیلومتر با هزینه ای افزون بر 15 میلیارد ریال با مشارکت خیرین محلی و ودولتی ،از اهم طرح های افتتاح شده در بخش اوز می باشد.

علی اکبر نجیب زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در آیین افتتاح این پروژه ها از تمامی خیرین عزیزی که جهت آبادانی و رشد و توسعه شهر و یا روستای خود به کمک دولت می آیند؛ تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است در ادامه مسئولین همچنین کلنگ احداث دبستان شهید جعفریان روستای کهنه را به زمین زدند. این آموزشگاه قرار است در زمینی به مساحت 1800 متر مربع با زیربنای 550 متر مربع با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال توسط اداره کل نوسازی مدارس استان فارس ساخته شود.

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 310 تاريخ : جمعه 23 بهمن 1394 ساعت: 17:15

دوستان عزیز در این وبلاگ سعی داریم كَهنه اوز را بهتر معرفی نمائیم و اخبار منطقه اوز را به بهترین شکل ممکن پوشش دهیم . لطفاَ با نظرات خود ما را در این زمینه یاری فرمائید. با تشکر

ایمیل نویسندگان:

مصطفی رضایی :

[email protected]

___×××___

مرتضی اسماعیلی :

[email protected]
[email protected]

___×××___

عارف حاجی پور :

[email protected]

___×××___

شماره واتس آپ ما (whatsapp ) :

مصطفی رضایی ۰۹۳۷۳۷۴۵۰۱۱

مرتضی اسماعیلی 09174738767

عارف حاجی پور ۰۹۳۷۰۸۷۴۹۲۲

------------------------------------

کانال ارتباطی ما در تلگرام :

https://telegram.me/marbooti

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 322 تاريخ : جمعه 23 بهمن 1394 ساعت: 8:12

دوستان عزیز در این وبلاگ سعی داریم كَهنه اوز را بهتر معرفی نمائیم و اخبار منطقه اوز را به بهترین شکل ممکن پوشش دهیم . لطفاَ با نظرات خود ما را در این زمینه یاری فرمائید. با تشکر

ایمیل نویسندگان:

مصطفی رضایی :

[email protected]

___×××___

مرتضی اسماعیلی :

[email protected]
[email protected]

___×××___

عارف حاجی پور :

[email protected]

___×××___

شماره واتس آپ ما (whatsapp ) :

مصطفی رضایی ۰۹۳۷۳۷۴۵۰۱۱

مرتضی اسماعیلی 09174738767

عارف حاجی پور ۰۹۳۷۰۸۷۴۹۲۲

------------------------------------

کانال ارتباطی ما در تلگرام :

https://telegram.me/marbooti

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 265 تاريخ : چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت: 21:06

http://s7.picofile.com/file/8238103384/forough_Zamanpour_0_.jpg

فاطمه زمان پور پس از تحصیلات مقدماتی در زادگاه خویش ( فیشور ) , در سال 1384در رشته زبان و ادبیات فارسی وارد دانشگاه آزاد اقلید و موفق به اخذ مدرک کارشناسی شد.در سال 1390 در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه آزاد ارسنجان موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شد.در حال حاضر به کار تحقیق و تالیف کتب ادبی مشغول می باشد.کتاب حاضر یکی از تالیفات وی می باشد در  504 صفحه و در 4 فصل با عنوان بررسی تطبیقی واژگان گویش فیشور با زبان لارستانی و فارسی معیار ( رسمی ) .این کتاب در کتابفروشیهای کریما و فرید در شهر اوز جهت فروش موجود می باشد.

در پیشگفتار این کتاب دکتر کاظم رحیمی نژاد چنین گفته است :زبان لارستانی به عنوان یکی از قدیمی ترین گویش های بازمانده از زبان فارسی میانه ( پهلوی ) عامل اتصال اقوام گسترده ای در جنوب ایران است که منطقه ای وسیع از لارستان و هرمزگان را شامل می شود.بارها در انجمن ها و مجامع علمی و ادبی پرسیده شده است که آیا اطلاق نام " زبان " به شیوه گفتار مردم لارستان کهن که امروز شامل مناطق گسترده ای از جنوب فارس و هرمزگان می شود صحیح است یا باید از این شیوه گفتار را " گویش نامید ؟

در پاسخ باید گفت : از این منظر که شیوه گفتاری مردم لارستان و هرمزگان شاخه ای بازمانده از زیان فارسی میانه , متداول در دوره اشکانیان و ساسانیان محسوب می شود , عنوان " گویش " بر این شیوه گفتاری مناسب تر می نماید ؛ اما با توجهبه از بین رفتن اصل زبان فارسی میانه , اطلاق عنوان زبان به قدیمی ترین گویش بازمانده از اصل زبان نمی تواند چندان غیر منطقی باشد.با توجه به تفاوت اساسی ساختار افعال لارستانی نسبت به فارسی معیار امروز و تطابق آن با زبان فارسی میانه اطلاق عنوان " زبان " به این شیوه گفتاری برازنده تر است.

و نکته ای دیگر که ضروری است در این نوشتار به آن بپردازم انحراف کلامی است که در سالیان اخیر در حوزه زبان لارستانی رخ داده است و آن به کار بردن واژه " اچمی " برای معرفی این زبان و قومیت است . حال آنکه در هیچ کتاب و منبع معتبری اثری از این کلمه برای معرفی هیچ زبان و یا قومیتی ثبت نشده و قطعا واژه " اچمی " برای معرفی زبان لارستانی و " اچمی " برای شناسایی قوم لارستانی مجعول و غیر قابل استناد است . لازم است هر کسی به زبان واحد امروز جنوب فارس و شمال و غرب هرمزگان سخن می گوید دقت داشته باشد که در متون تاریخی نام این زبان به صورت لارستانی ثبت شده و اصطلاح غلط " اچمی " که برخی از افراد , بخصوص غیر لارستانی ها , از آن استفاده می کنند هیچ اصالتی ندارد.از این اصطلاح استفاده نکنیم و به غیر لارستانی هایی که به اشتباه یا با قصدی خاص از این واژه استفاده می کنند نیز تذکر دهیم که چنین نیست .

http://s7.picofile.com/file/8238103400/forough_Zamanpour_1_.jpg

http://s6.picofile.com/file/8238105142/forough_Zamanpour_5_.jpg

http://s6.picofile.com/file/8238103434/forough_Zamanpour_3_.jpg

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 278 تاريخ : چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت: 21:06

تبریک ازدواج _ محمدرفیع محمودی

http://s6.picofile.com/file/8238026126/Rafie_Mahmoodi_11_.jpg

وبلاگ مربوطی آغاز زندگی مشترک محمدرفیع محمودی   فرزند محمد را خدمت ایشان و خانواده ها ی محترم  شان  تبریک عرض نموده ؛ از بارگاه خداوند متعال برای این زوج جوان خوشبختی و کامیابی همراه با زندگی پایدار مسئلت دارد.

http://s6.picofile.com/file/8238026134/Rafie_Mahmoodi_22_.jpg

http://s7.picofile.com/file/8238026142/Rafie_Mahmoodi33.jpg

http://s6.picofile.com/file/8238026150/Rafie_Mahmoodi_44_.jpg

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 343 تاريخ : چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت: 11:03

http://s6.picofile.com/file/8238012984/jalase_porsesh_pasokh_masoolin_sharestano_bakhsh_bahman94_1_.jpg

امشب 20 بهمن ماه 1394 جلسه پرسش و پاسخ مسئولین شهرستان و بخش اوز با مردم در سالن الزهرای اوز در ساعت 20 با حضور منصور رضایی از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان , نوید خادمپور شهردار اوز , محمود محبی عضو شورای شهر اوز , جعفر راستگو رئیس شورای اسلامی شهر اوز , محمدحسین آتش فراز بخشدار اوز ,رضایی رئیس اداره آموزش و پروش اوز , زمانی رئیس اداره گاز اوز , ابراهیم زاده از اداره صنعت ,معدن و تجارت, اسماعیل فضائلی معاون جهاد کشاورزی لارستان , ستوان یکم دری فرمانده انتظامی بخش اوز , گراشی نماینده  اداره مالیات اوز با تلاوت قرآن کریم برگزار شد.در ادامه فروغ هاشمی مجری برنامه ضمن عرض خوشامد به حضار دلیل استقبال کم از این جلسه را تقارن آن با جلسه ای دیگر در سالن اجتماعات بیمارستان اوز ذکر نمود.سپس آتش فراز بخشدار اوز از حضور مسئولین اداری شهرستان در این جلسه تشکر نمودند.آتش فراز گفت : یکی از اهداف نظام اصل پاسخگوئیست و حضور مردم و پشتیبانی مردمی باعث می شود که مسئولین در کارها موفق باشند و مسئولین نیز باید پاسخگوی مردم باشند.وی با مقایسه کشور نسبت به  قبل از انقلاب روند پاسخگویی مسئولین را مثبت و خوب ارزیابی نمودند .در ادامه مسئولین به سوالات حاضرین پاسخ دادند اگرچه برخی از جوابها سوال کنندگان را متقاعد ننمود.

http://s6.picofile.com/file/8238013042/jalase_porsesh_pasokh_masoolin_sharestano_bakhsh_bahman94_6_.jpg

با توجه به اطلاع رسانی که شده بود ولی از این جلسه استقبال کمی و با تاخیر 30 دقیقه ای برگزار شد که البته دلیل آن را تقارن آن با جلسه ای دیگر ذکر شد.

رضوی فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اوز , راهپیما معاونت بخشداری اوز , حسینی رئیس اداره تربیت بدنی اوز , از نشریات و رسانه و وبسایتها :عصر اوز , صحبت نو اوز , پیام دانش , اوز امروز , مربوطی کهنه , انجمن نواندیشان اوز , معصوم زادگان رئیس اتاق اصناف اوز ,حجت السلام عدالتی , شیخ دانشی و برخی از اهالی و فعالین اقتصادی شهر اوز و تعدادی از مسئولین اداری شهرستان لار نیز در این جلسه شرکت داشتند.

http://s6.picofile.com/file/8238013118/jalase_porsesh_pasokh_masoolin_sharestano_bakhsh_bahman94_10_.jpg

http://s6.picofile.com/file/8238013092/jalase_porsesh_pasokh_masoolin_sharestano_bakhsh_bahman94_9_.jpg

http://s6.picofile.com/file/8238013084/jalase_porsesh_pasokh_masoolin_sharestano_bakhsh_bahman94_8_.jpg

http://s7.picofile.com/file/8238013050/jalase_porsesh_pasokh_masoolin_sharestano_bakhsh_bahman94_7_.jpg

http://s7.picofile.com/file/8238013034/jalase_porsesh_pasokh_masoolin_sharestano_bakhsh_bahman94_5_.jpg

http://s6.picofile.com/file/8238013026/jalase_porsesh_pasokh_masoolin_sharestano_bakhsh_bahman94_4_.jpg

http://s6.picofile.com/file/8238013018/jalase_porsesh_pasokh_masoolin_sharestano_bakhsh_bahman94_3_.jpg

http://s7.picofile.com/file/8238012992/jalase_porsesh_pasokh_masoolin_sharestano_bakhsh_bahman94_2_.jpg

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 276 تاريخ : چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت: 6:54

http://s6.picofile.com/file/8237910684/morteza_rezaei_magham_aval_hefz_Qoran_2_.jpg

مرتضی رضایی فرزند محمد از روستای کهنه در مسابقات حفظ قرآن که در بهمن ماه 1394 در عمادده برگزار شد توانست به مقام نخست در رشته حفظ قرآن دست یابد.لازم به ذکر است تاکنون مرتضی رضایی در مسابقات قرآن کشوری , استان و شهرستان شرکت نموده که به مقامهای ارزشمندی دست یافته است.در 31 اردیبهشت 1391 گزارش مفصل در این خصوص در این وبلاگ درج شده است با عنوان چهره های ماندگار روستای کهنه - مرتضی رضایی ( حافظ کل قرآن ) .

http://s6.picofile.com/file/8237910718/morteza_rezaei_magham_aval_hefz_Qoran_3_.jpg

http://s6.picofile.com/file/8237910668/morteza_rezaei_magham_aval_hefz_Qoran_1_.jpg

وبلاگ مربوطی این موفقیت را خدمت حافظ " مرتضی رضایی " و خانواده محترمشان مخصوصا خدمت جناب آقای مصطفی رضایی همکار محترم و عزیز در وبلاگ مربوطی تبریک عرض می نماید.

- - , .

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی...
ما را در سایت پایگاه اطلاع رسانی مربوطی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حاجی پور marbooti بازدید : 338 تاريخ : سه شنبه 20 بهمن 1394 ساعت: 19:19

خبرنامه